قوس 17, 1402 15:16 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: دانشجویان پیشانی مبارزه با آمریکا هستند
    خطیب جمعه تهران: دانشجویان پیشانی مبارزه با آمریکا هستند

خطیب نماز جمعه تهران در گریزی به سوابق درخشان جنبش دانشجویی در ایران گفت: دانشجویان پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستند.

شانزدهم آذر (هفتم دسامبر) در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز دانشجو نامگذاری شده است.

16 آذر/قوس سال 1332 هجری شمسی (هفتم دسامبر سال 1953 میلادی)، دانشجویان ایران، همزمان با سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران، مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند. این تظاهرات با یورش نظامیان رژیم دست نشانده و کاملاً وابسته پهلوی به خاک و خون کشیده شد و سه دانشجوی ایرانی به شهادت رسیدند و صدها نفر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری، آیت الله «سید احمد خاتمی» خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه شهر تهران با گرامیداشت روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی با مبارزه با استکبار گره خورده است و اولین جایی که مرگ بر آمریکا سرداده شد، دانشگاه بود؛ بنابراین دانشجویان باید این افتخار را حفظ کنند زیرا دانشجویان پیشانی مبارزه با استکبار هستند.

روز دانشجو؛ نمادی از استکبار ستیزی ملت ایران

امام جمعه موقت‌ تهران در ادامه به جنگ غزه هم گریزی زد و با بیان اینکه راهبرد ایران از اول انقلاب اسلامی این بوده است که اسرائیل باید از منطقه برود و تمام فلسطین برای فلسطینی‌ها است و باید انتخابات برگزار شود، تصریح کرد: ۷۵ سال از جنایات رژیم صهیونیستی می‌گذرد و دنیا امروز به حقانیت این راهبرد پی برده است؛ امروز حتی در انگلیسی که در بنیان گذاشتن این رژیم نقش داشته است نیز هزاران نفر شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

خطیب جمعه تهران گفت: روزی وزیر خارجه آمریکا از خاورمیانه جدید صحبت می کرد اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته و در حال به هم زدن معادلات است.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر 2023 عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

شمار شهدای غزه از ۱۷ هزار نفر فراتر رفت

کلیدواژه