قوس 18, 1402 12:53 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا بازیگر اصلی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی است
    کنعانی: آمریکا بازیگر اصلی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: دولت امریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

به گزارش رادیو دری؛ «ناصر کنعانی» با محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انسان دوستانه در غزه گفت: از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، آمریکا به صورت مداوم هم پیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است.

وی تصریح کرد: مقامات کنونی آمریکا که در لباس ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک کش اسرائیل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در باریکه غزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بی رحمانه قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی که حدود ۸ هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

قطعنامه پیشنهادی امارات در نشست جمعه شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو این شورا، ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو یعنی آمریکا رای مخالف و انگلیس دیگر عضو این شورای رای ممتنع دادند.

این اقدام آمریکا در مخالفت با تصویب این قطعنامه واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. 

آمریکا با آتش بس در غزه مخالفت کرد

امیرعبداللهیان: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، مانع آتش‌بس است

کلیدواژه