قوس 19, 1402 19:31 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان خطاب به بورل: جلوی حملات رژیم اسرائیل به غزه را بگیرید
    امیرعبداللهیان خطاب به بورل: جلوی حملات رژیم اسرائیل به غزه را بگیرید

وزیر امورخارجه ایران از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواست کرد، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با استقبال از مواضع اخیر او درباره شهرک‌نشینان صهیونیست، اتخاذ گام‌های مؤثرتر برای توقف دائمی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و رفع کامل محاصره و پایان اشغال را خواستار شد.

«حسین امیرعبداللهیان» در این نامه خطاب به «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع اخیر طرف اروپایی در‌باره لزوم برقراری آتش‌بس و تلاش برای پایدار کردن آن، توقف کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه، رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ارسال کمک‌های فوری مورد نیاز برای مردم بی‌پناه غزه را مورد توجه قرار داد.

وی از موضع بورل مبنی بر اعلام شهرک‌سازی به عنوان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست استقبال کرد.

جوزپ بورل، هفتم دسامبر فعالسازی ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل درباره  جنگ غزه توسط «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد حمایت کرد و حمایت اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت از این اقدام را خواستار شد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوم دسامبر نیز بر احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی تأکید کرده بود. بورل قبل از آن هم از طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای اختصاص بودجه به منظور ساخت شهرک‌های غیرقانونی جدید در اراضی فلسطینی انتقاد کرده بود.

کلیدواژه