قوس 20, 1402 09:05 Asia/Kabul
  • رئیسی: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت
    رئیسی: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران وتوی قطعنامه آتش‌بس در باریکه غزه را تاسف‌آور و سند دیگری از نقش مستقیم واشنگتن در کشتار مردم فلسطین خواند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت ایران تصریح کرد: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت و چهره ظالمانه، ضد بشری و غیر انسانی دولت آمریکا را به جهانیان نشان داد.

رئیسی با بیان اینکه امروز همه دنیا ضرورت پایان یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌المللی را درک کرده‌اند افزود: این بیداری ملت‌ها قطعا زمینه‌ساز تغییر شرایط جهان، نوید دهنده پایان یکجانبه‌گرایی و حکم‌فرما شدن نظام عادلانه مبتنی بر چندجانبه‌گرایی در جهان خواهد بود.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در باریکه غزه به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های را بست و همچنان منطقه را بمباران می کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار نفر رسیده است.
همچنین شمار مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به بیش از ۴۹ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیسی: «طوفان‌الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد

رئیسی: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به جنایت در غزه ادامه می‌دهد

کلیدواژه