قوس 19, 1402 09:01 Asia/Kabul
  • رئیسی: «طوفان‌الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد
    رئیسی: «طوفان‌الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر سوریه تاکید کرد: «طوفان‌الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد.

به گزارش رادیو دری، "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران روز شنبه با «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه دیدار کرد و روابط دوکشور  را  ریشه‌دار و راهبردی توصیف کرد. 

رئیس جمهوری ایران در این دیدار گفت: همانگونه که ملت‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان در مقابل آمریکا و همپیمانانش به پیروزی رسیدند، ملت فلسطین نیز پیروز این میدان خواهد شد.

 رئیسی افزود: ایران و سوریه از ظرفیت‌های گسترده‌ ای برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های خود در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی برخودار هستند که امیدواریم با تداوم برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مسئولان مربوط در تهران و دمشق هر چه سریع‌تر شاهد عملیاتی شدن این ظرفیت‌ها باشیم.

رئیس جمهوری ایران دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوریه را ناشی از ایستادگی و مقاومت دولت و ملت این کشور و به شکست کشاندن نقشه‌های آنان به ویژه در نابودی جریان تروریستی - تکفیری دست ساخته دانست و گفت: مقاومت اسلامی فلسطین امروز با تکیه بر ایمان خود صهیونیست‌ها و حامی اصلی آنها  آمریکا را مفتضح کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها در ۶۰ روز گذشته به جز کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، هیچکدام از اهدافشان محقق نشده و اگر کمک اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، مالی و رسانه‌ای آمریکایی‌ها نبود قطعا رژیم صهیونیستی تاکنون فروپاشیده بود.

رئیس جمهوری ایران خشم و نفرت بی‌سابقه از رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در افکار عمومی جهان را نشانه حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۳ سال گذشته مبنی بر جعلی بودن و جنایتکار دانستن این رژیم عنوان کرد.

نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار، سفر اخیر  رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق را نقطه عطفی در روابط تاریخی و راهبردی دو کشور توصیف کرد  و حصول نتایج توافقات این سفر به ویژه در بخش‌های مالی، بانکی، انرژی، گردشگردی و تجارت را نشانه اهتمام و جدیت مقامات عالی‌رتبه تهران و دمشق در توسعه بیش از پیش تعاملات و همکاری‌ها عنوان کرد.

امیرعبداللهیان: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد

کلیدواژه