قوس 28, 1402 18:28 Asia/Kabul
  • حکم ظالمانه دادگاه سوئد علیه \
    حکم ظالمانه دادگاه سوئد علیه \"حمید نوری\" شهروند ایرانی

دادگاه سوئد، در ادامه رفتارهای ظالمانه و ضد موازین حقوق بشری خود،حکم حبس ابد را برای "حمید نوری" شهروند ایرانی تایید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ دادگاه تجدیدنظر سوئد امروز (سه‌شنبه) حکم دادگاه منطقه‌ای استکهلم درباره حبس ابد "حمید نوری" شهروند ایرانی را  به دلیل اتهام‌های ادعایی «نقض قانون بین‌المللی و قتل» تایید کرد.

وکلای حمید نوری و نیز بسیاری از وکلای بین‌المللی، در اظهارات متعدد، روند و اصل دادگاه حمید نوری را متاثر از سیاسی کاری و خارج از قواعد و موازین حقوقی جهانی و حتی قوانین داخلی سوئد اعلام کرده اند.

«مجید نوری» فرزند حمید نوری نیز معتقد است که دادگاه پدرش یک نمایش بود و در سکوت رسانه‌ها، عدالت در حال ذبح شدن است.

مجید نوری افزود: روند بی‌عدالتی در دادگاه سوئد تا آنجا بود که حتی وکیل تسخیری سوئدی‌ها برای حمید نوری به روند دادرسی و رفتارهای صورت گرفته درباره او از جمله ۴۹ ماه زندان انفرادی معترض بود.

نیروهای امنیتی سوئد نهم نوامبر 2019  "حمید نوری" شهروند ایرانی  را در بدو ورود به این کشور بازداشت کردند و او از آن زمان  در زندان به سر می‌برد.

دادستانی سوئد، نوری را به دست داشتن در حوادث ادعایی مربوط به ۳۴ سال پیش در ایران متهم کرده است و شاکیان این پرونده نیز عمدتا اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

انتقاد غریب آبادی از رفتار دولت سوئد با حمید نوری

انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر ایران از دادگاه نمایشی و ناعادلانه "حمید نوری"

 

کلیدواژه