قوس 30, 1402 08:34 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: زمان به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است
    امیرعبداللهیان: زمان به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای قطری در دوحه با اشاره به مسئله فلسطین و تحولات غزه، زمان را به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، افزایش تحرکات در سطح منطقه ای و بین‌المللی مبتنی بر یافتن راهکار سیاسی برای بحران غزه را حائز اهمیت دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به دریافت برخی پیامها و نشانه‌ها گفت: بنظر می‌رسد آمریکائیها در تلاش‌های جدید می‌خواهند حساب خود را از حساب جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی ها جدا کنند، اما عملا همچنان در کنار رژیم اسرائیل در روند شکست خورده نظامی ایستاده اند.

وزیر امور خارجه ایران، زمان را به ضرر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد، اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ علیه غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم، صرفا بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها و نیز افزایش مسئولیت‌های بین‌المللی آنها خواهد افزود.

امیرعبداللهیان، روابط سیاسی بین ایران و قطر را سازنده و متمایز توصیف و بر لزوم تقویت تلاشهای مشترک بمنظور ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه همپای روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار، با ارائه ارزیابی مثبت از روند روابط دوجانبه، عزم کشورش را برای اجرای کامل توافقات رؤسا و مسئولان دولتی دو کشور و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری فیمابین مورد تاکید قرار داد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، ضمن مثبت و مؤثر خواندن تلاش های مشترک ایران و قطر در مسیر تحقق آتش بس پایدار در غزه و تقویت ارسال کمک های گسترده انساندوستانه برای مردم فلسطین، روند تحولات را به نفع راهکار سیاسی و حرکت به سمت پایان جنگ ارزیابی کرد.

گفتنی است، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد، به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده و شمار زخمی‌ها نیز به ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر افزایش یافته است.

آمریکا مدعی دستیابی به توافق در جنگ غزه تا پایان سال میلادی است

کلیدواژه