قوس 29, 1402 18:49 Asia/Kabul
  • آمریکا مدعی دستیابی به توافق در جنگ غزه تا پایان سال میلادی است
    آمریکا مدعی دستیابی به توافق در جنگ غزه تا پایان سال میلادی است

وزیر امور خارجه ایران گفت: باوجود تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا مدعی است که تا قبل از پایان سال میلادی و در روزهای آینده، نوعی از توافق در دسترس خواهد بود.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه پس از دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر در دوحه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه ایران در گفت‌وگوها، مساله فلسطین و تلاش‌ها برای توقف جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری و ارسال گسترده کمک‌های انسان دوستانه بود.

وی افزود: مذاکرات دیپلماتیک نشان می‌دهد که منطقه به مرور به سمت یک آتش بس حرکت می کند و گفتگوهای مستقیم و غیرمستقیمی در جریان است که بتواند به این وضعیت فاجعه بار در غزه پایان دهد و یا حداقل در مسیر کاهش آلام مردم فلسطین گام بردارد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: مقامات حماس که طرف اصلی این ماجرا به نمایندگی از ملت فلسطین و ساکنان غزه هستند، معتقدند در سایه تداوم جنگ و کشتار زنان و کودکان، دستیابی به توافق، یک امر واقعی نیست و اگر آمریکا و طرف‌های مقابل در این مساله جدی هستند، باید بعد از برقراری آتش بس برای  رفع محاصره کامل انسانی وارد گفتگو شوند.

شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد، به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده و شمار زخمی‌ها نیز به ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر افزایش یافته است.

امیرعبداللهیان: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، مانع آتش‌بس است

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد

کلیدواژه