جدی 12, 1402 18:21 Asia/Kabul
  • ۲۳ هزار ایرانی قربانی اقدامات تروریستی شده‌‍‌اند
    ۲۳ هزار ایرانی قربانی اقدامات تروریستی شده‌‍‌اند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران، این کشور را بزرگترین قربانی اقدامات تروریست‌ها خواند و تاکید کرد : تاکنون ۲۳ هزار انسان بیگناه در نتیجه اقدامات تروریستی به شهادت رسیده اند.

به گزارش رادیو دری؛ "کاظم غریب آبادی" امروز (سه‌شنبه)  در حاشیه چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین  گفت: تروریسم یکی از جنایات عمده‌ای است که با حمایت برخی کشورهای مدعی حقوق بشر در دنیا اعمال می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران،  با اشاره به ضرورت دفاع از قربانیان، اجرای عدالت و مقابله با بی‌کیفر ماندن اعمال تروریست‌های منافق افزود: همه این موارد از اصول مبارزه با تروریسم و ارتقای حقوق بشر است.

غریب آبادی درمورد برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: هدف از برگزاری این دادگاه اجرای عدالت است و اقدامات حقوقی و قضایی برای مقابله با اقدامات گروهک‌های تروریستی حتما باید پیگیری شود، زیرا آنان در پوشش اقدامات سیاسی، جنایات تروریستی خود را فعالیت‌های حقوق بشری جلوه می‌دهند که باید رسوا شوند.

وی افزود: مدارک و مستندات جنایت‌های گروهک‌های تروریستی باید در اختیار کشورها و نهادهای بین‌المللی قرار گیرد و این موضوع یکی از اهداف مهم برگزاری دادگاه است.

غریب آبادی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قضایی برای محاکمه گروهک‌های تروریستی بر پیگیری اجرای احکام صادره نیز تاکید کرد.

104 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد و این دادگاه از اعضای متواری این گروهک خواسته است وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند.

گروهک تروریستی منافقین مسوول ترور بیش از 17 هزار ایرانی است.

کنعانی: دولت آلبانی، اشتباه میزبانی از فرقه تروریستی منافقین را جبران کند

کنعانی چافی خطاب به پارلمان اروپا: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟

کلیدواژه