جدی 13, 1402 09:05 Asia/Kabul
  • چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»
    چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»

امروز چهارشنبه، (سوم ژانویه ۲۰۲۴ ) چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش رادیو دری، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوم ژانویه ۲۰۲۰ / 13 جدی 1398 در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در  فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و ۸ نفر از همراهانشان به شهادت رسید.

امروز چهارشنبه مراسم‌های مختلفی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود.

در برخی از مناطق مختلف جهان بویژه منطقه غرب آسیا نیز به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی مراسم‌هایی در قدردانی از مجاهدت‌های این سردار والا مقام در مبارزه با تروریست‌ها برگزار می شود.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو نیز در چهارمین سالگرد ترور سردار سلیمانی در نامه‌ای به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان و دیگر مکانیسم‌های مربوطه، اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت را هدفمند، خودسرانه، ناعادلانه و غیرقانونی اعلام کرد.

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش، سمفونی سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان "به قد قامت یاران" سه‌شنبه شب با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و فرزندان شهید سلیمانی در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

در آئین رونمایی از سمفونی سردار سلیمانی به رهبری «نصیر حیدریان» برخی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

بخش اول سمفونی سردار سلیمانی با عنوان دفاع مقدس، بخش دوم با عنوان دفاع از حرم و بخش سوم با عنوان شهادت اجرا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در پایان اجرای این کنسرت در جمع خبرنگاران گفت: سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تببین و تولید آثار موسیقایی مرتبط با شهید سلیمانی و موضوع غزه و شهدای انقلاب وارد برنامه‌ریزی جدیدی شده که در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

نجفی: اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی بدون عواقب نخواهد ماند

 

کلیدواژه