جدی 13, 1402 15:47 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: راهبرد اصلی ایران، تکیه بر قدرت نرم است
    رهبر معظم انقلاب: راهبرد اصلی ایران، تکیه بر قدرت نرم است

رهبر معظم انقلاب تکیه جمهوری اسلامی ایران به قدرت نرم را راهبرد اصلی این کشور در ۴۵ سال اخیر خواندند و ضمن تاکید بر داشتن تسلیحات پیشرفته منطبق با نیاز کشور و موثر در مقابل توانایی دشمنان گفتند: قدرت نرم باید گسترده‌تر شود.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آئینی، با تبریک عید سعید ولادت حضرت صدیقه طاهره (س)، میلاد امام خمینی (ره) به عنوان پرچمدار جهاد فاطمی و یاد و خاطره شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» را گرامی داشتند.

ایشان حضرت فاطمه زهرا(س) را پایه‌گذار جهاد تبیین خواندند و تأکید کردند: مداحان و ستایش‌گران مکتب اهل بیت باید با تأسی به این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با دو شاخص «توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی» و «جهت‌گیری درست و دقیق» وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند.

رهبر معظم انقلاب  افزودند: در جهاد تبیین علاوه بر قدرت تکان دادن دل‌ها و حرکت‌آفرینی، دقت در هدف‌گیری خیلی مهم است، زیرا  گاهی مثلاً در شرایط نیازِ دنیای اسلام به اتحاد، بی‌دقتی باعث ایجاد اختلاف و شکاف می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ادامه سنت پرعظمت جهاد تبیین در زبان ائمه اطهار و خطبه‌های اهل بیت اظهار کردند: در تداوم این مسیر، در دوران ما امام خمینی (ره) پرچم جهاد تبیین را برافراشت و با زبان و منطق و برانگیختن ملت، حکومت فاسدِ ننگینِ دیکتاتوریِ سلطنتیِ ارثی را سرنگون و حکومت مردمی و اسلامی را برپا کرد که این واقعه تاریخی، اهمیت و ظرفیت بی‌مانند «جهاد تبیین» را آشکار می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی قدرت نرم را نافذتر و موثرتر از قدرت سخت خواندند و گفتند: به همین علت است که امریکا با وجود همه سلاح‌های پیشرفته، در عرصه‌هایی مانند رسانه،‌ هنر، ادبیات و سینما بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اثر قدرت سخت را مقطعی و از بین‌رفتنی برشمردند و با اشاره به فرار مفتضحانه امریکا از افغانستان و نفرت عمیق مردم عراق از کاخ سفید افزودند: قدرت سخت نتوانست حضور آمریکا را در این دو کشور ماندگار و موفق کند، اما قدرت نرم توانسته است گروهی به ظاهر در اقلیت مانند مردم فلسطین را در کانون توجه دنیا قرار دهد که این، به خاطر مظلومیت، صبوری و ایستادگی مردم فلسطین است.

ایشان تصریح کردند: مردم غزه امروز نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی بلکه در مقابل دنیای کفر و طاغوت و استکبار و آمریکا ایستاده‌اند و اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا صریحاً می‌گوید من صهیونیست هستم، یعنی همان خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها در او نیز وجود دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از وظایف مجاهدان تبیین را شناخت و تبیین مسائل روز از جمله مساله غزه و دشمنی‌های بدخواهان دانستند و افزودند: باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و دنباله‌روهای آن ضد اسلام و نظام اسلامی ایستادگی کرد.

آیت الله خامنه ای انتخابات پیشِ رو را عرصه مهم دیگری برای جهاد تبیین خواندند و با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در مقابل یأس‌پراکنان و القاءکنندگان بی‌فایدگی انتخابات گفتند: انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

ایشان ملت ایران را دوستدار استقلال، پیشرفت و عزت ملی و منزجر از فخرفروشی آمریکایی‌ها و دنباله‌روی از آنها دانستند و گفتند: علت ایستادن مردم پای جمهوری اسلامی علاقه‌مندی آنها به این ارزش‌ها است؛ این راه، راه خداست و هیچ قدرتی قادر به عقب راندن مردم از حرکت در آن نیست.

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین در رسانه‌های خارجی

 

 

کلیدواژه