میزان 19, 1402 08:53 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین در رسانه‌های خارجی
    بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین در رسانه‌های خارجی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین(حماس) و عملیات "طوفان الاقصی" ضد رژیم اشغالگر قدس بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی به دنبال داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح تأکید کردند: شکست رژیم صهیونیستی در حمله "طوفان الاقصی" از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم و زلزله ویرانگر بوده که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در واکنش به حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی فرمودند: دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته است.

خبرگزاری رویترز در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت: زلزله ویرانگر "طوفان الاقصی" برخی ساختارهای مهم در اسرائیل را ویران کرده است که به آسانی مرمت نخواهد شد و عملکرد خود رژیم صهیونیستی مقصر این فاجعه است.

روزنامه فایننشال تایمز نیز نوشت: کسانی که حکومت ایران را به حمله حماس به اسرائیل مرتبط می‌کنند دچار محاسبه غلط شده‌اند، حتی اگر ایران به حمایت از فلسطین و مبارزه آن ضد رژیم اسرائیل ادامه دهد.

روزنامه فرانسوی "فیگارو" هم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عملیات جنبش مقاومت فلسطین ضد رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد.فیگارو نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای نقش ایران در حمله گسترده حماس ضد  اسرائیل را رد کرده است و در عین حال بر حمایت ایران از مقاومت فلسطین تاکید کرد.

روزنامه "هندوستان تایمز" با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره خسارات واردآمده به رژیم صهیونیستی نوشت: "آیت‌الله خامنه‌ای گفتند که اسرائیل با شکستی جبران‌ناپذیر مواجه شده است."

این روزنامه همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایران به فلسطین و حامیان فلسطین افتخار می‌کند اما نقش داشتن در حمله روز شنبه حماس ضد  اسراییل را رد کرد که به کشته شدن صدها اسرائیلی و افراد خارجی منجر شد.

خبرگزاری هندی "ای‌ان‌آی"  نیز با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که گفتند رژیم صهیونیستی در پی حمله "طوفان الاقصی" با شکست نظامی و اطلاعاتی "جبران‌‍ ناپذیری" روبه‌رو شده است، نوشت: کسانی که می‌گویند رخداد بزرگ اخیر کار غیرفلسطینی‌ها است، محاسبه غلطی دارند.

پایگاه خبری پاکستانی "اردوپوینت" هم با نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگونه نقش ایران در حمله غافلگیرانه حماس ضد رژیم صهیونیستی را رد کرد.

روزنامه آمریکایی "نیویورک پست " نیز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شکست "جبران‌ناپذیر" نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حمله "طوفان الاقصی" را مورد توجه قرار داد.

نیویورک پست ، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در حمایت از مبارزات مقاومت فلسطین را نیز مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: "دستان کسانی را می‌بوسیم که این حمله را علیه رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کردند."

پایگاه خبری-تحلیلی صهیونیستی "جوییش نیوز سیندیکت" نیز با تیتر «ایران: ما دستان فلسطینی‌هایی را می‌بوسیم که این حمله علیه اسراییل را برنامه‌ریزی کردند» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: طوفان هفتم اکتبر، شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی است

کلیدواژه