ثور 30, 1403 13:34 Asia/Kabul
  • مهمات منفجر نشده جان غیرنظامیان را در غزه تهدید می کند
    مهمات منفجر نشده جان غیرنظامیان را در غزه تهدید می کند

مهمات منفجر نشده باقی مانده از حملات ارتش صهیونیست ها میان آوار خانه ها در باریکه غزه، جان مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش­ رادیو دری، درپی تشدید درگیری‌ها و تداوم حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، مهمات موجود در غزه و زیر آوار ساختمان‌ها، بمب‌های ساعتی محسوب می‌شود که جان مردم فلسطین بویژه کودکان را تهدید می کند.

سازمان ملل متحد مهمات منفجر نشده در باریکه غزه را حدود ۷۵۰۰ تن برآورد کرده که در مناطق مختلف این منطقه پراکنده شده است.

بنا براعلام این نهاد بین المللی، جمع آوری مهمات منفجره نشده در باریکه غزه، ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد.

اداره امور بمب‌ها در سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که براساس اعلام کارشناسان مواد منفجره ۱۰ درصد از مهمات، در زمان برخورد منفجر نمی‌شود.

علاوه بر موضوع زمان و هزینه، دیگر چالش‌ها مربوط به چگونگی خنثی سازی این مهمات به شیوه امن است زیرا بمب‌هایی که منفجر نشده اند، در داخل زمین قرار دارند و در غزه زیر ۳۷ میلیون تن آوار مخفی است.

رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402/هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار شهدای فلسطین در باریکه غزه از ابتدای حمله رژیم اسرائیل ضد ساکنان این منطقه به ۳۵ هزار و ۳۸۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

صهیونیست‌ها ۵۶ ساختمان مسکونی را در یک محله غزه منفجر کردند

کلیدواژه