جدی 15, 1402 11:19 Asia/Kabul
  • رئیسی: عوامل دخیل در جنایت تروریستی کرمان حاشیه امنی نخواهند داشت
    رئیسی: عوامل دخیل در جنایت تروریستی کرمان حاشیه امنی نخواهند داشت

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که هیچگونه حمایت و پشتیبانی از سوی هیچ قدرتی برای عوامل دخیل در جنایت تروریستی کرمان حاشیه امن ایجاد نخواهد کرد.

روز چهارشنبه (سوم ژانویه) در مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، جنوب ایران، دو انفجار تروریستی در میان زائران این مراسم روی داد که بر اثر آن، 84 نفر شهید و 284 نفر دیگر مجروح شدند.

این جنایت تروریستی، واکنش و محکومیت جهانی را به همراه داشت؛ «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان پنجشنبه شب  در تماس تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و همدردی با دولت و ملت ایران، ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر آمران و عاملان این جنایت به دست عدالت و قانون سپرده شوند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت و گوی تلفنی، با تاکید بر مجازات قطعی آمران، مباشران و عاملان جنایت تروریستی و با بیان اینکه این اقدامات بزدلانه ملت بزرگ ایران را از اهداف بلند خود در مقابله با ظلم، ستم و بی‌عدالتی باز نخواهد داشت،‌ تصریح کرد: هیچگونه حمایت و پشتیبانی از سوی هیچ قدرتی برای عوامل دخیل در این جنایت حاشیه امن ایجاد نخواهد کرد.

رئیسی امروز (جمعه) هم در سفر به کرمان به منظور شرکت در مراسم تشییع شهدای جنایت تروریستی کرمان، پس از زیارت مزار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» به عیادت مجروحان این حادثه رفت و در جریان روند خدمات رسانی به آن ها قرار گرفت. 

در همین راستا نیز رئیسان مجالس ۶ کشور قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس در تماس‌های جداگانه‌ای با «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تسلیت به مردم ایران، جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

 احتمال انتحاری بودن جنایت تروریستی کرمان تقویت شد

کلیدواژه