جدی 16, 1402 14:13 Asia/Kabul
  • الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی سپاه پاسداران
    الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی سپاه پاسداران

یک ناو و صد شناور به قدرت دفاعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزوده شد.

به گزارش رادیو دری؛ شناور‌ها شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک انداز مدل ۱۶ و پنج فروند شناور عاشورا پدافندی کوثر است.

«شناور گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس» مبتنی بر نیاز‌های عملیاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جوانان متخصص ایرانی، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید کرده اند.

این شناور رادارگریز با بهره مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است.

قابلیت حمل و فرود و برخواست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است.

این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری، و پرتابگر‌های دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.

همچنین پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، ۹ فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک انداز بهینه شده و دو فروند شناور عاشورای فرماندهی از دیگر تجهیزات است.

راکت انداز‌ها نیز شامل دو فروند ماشین راکت انداز تاکتیکی چهل لول محمول، ۲۰ فروند ماشین راکت انداز ۸ لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

 سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در مراسم الحاق این تجهیزات به نیروی دریایی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت دریا به عنوان صحنه کلیدی، تعیین کننده و سرنوشت‌ساز نبرد به تشکیل و توسعه و تکمیل یک قدرت دریایی متفاوت از قدرت‌های متعارف و مرسوم دریایی همت گماشته است.

تاکید فرمانده کل سپاه بر توان افزایی نیروهای مسلح درعرصه امنیت دریایی

ایران؛ یکی از پنج قدرت نظامی جهان در دریانوردی

کلیدواژه