جدی 22, 1402 16:45 Asia/Kabul
  • امام جمعه موقت تهران: یمن مورد حمایت همه آزادگان جهان است
    امام جمعه موقت تهران: یمن مورد حمایت همه آزادگان جهان است

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز یمن قهرمان نه تنها مورد حمایت کشور‌های اسلامی و ایران است، بلکه مورد حمایت همه آزادگان جهان است.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر تهران با اشاره به حمله بامداد امروز آمریکا و بریتانیا به یمن، ضمن محکوم کردن این حمله گفت: باید سلحشوران یمن به مستکبران جهان درس دیگری بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلیمن ابوترابی فرد افزود: آنچه در عراق و افغانستان و لبنان گذشت برای دنیای استکبار می‌توانست درس آموز باشد، اما آنچه امروز تبهکاران مسلح به مدرن‌ترین سلاح‌ها در یمن رقم زدند، نشان داد که از شکست قطعی خود در غزه درس نیاموخته اند.

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد، امروز یمن واقعیتی از واقعیات به اقتدار رسیده جهان اسلام است؛ امروز دستان قدرتمند محور مقاومت در هم تنیده است و صف یکپارچه‌ای برای ایستادگی برابر همه زیاده خواهی‌های دنیای استکبار شکل گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه موضوع غزه مهمترین مسأله جهان اسلام است، گفت: حدود  ۱۰۰ روز است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها غزه و کرانه باختری رود اردن بلکه تمام نظامات انسانی و اخلاقی پذیرفته شده در این دنیای به اصطلاح مدرن را بمباران می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن ابوترابی فرد گفت: رژیم اشغالگر قدس  به نمایندگی از دنیای مدرن و نظام استکبار در قامت یک نظام سر تا پا تروریستی تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا ملتی را به زانو درآورد اما با مقاومت افتخار آفرین و شکیبایی حیرت‌انگیز غزه تمام دنیای استکبار به ویژه آمریکا را در شکستی قطعی و بن بستی عمیق قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد، سخنگوی شورای امنیت امریکا اخیرا زبان به اعتراف گشود که مقاومت غزه نابود شدنی نیست و یک ایدئولوژی است، این یعنی شکست امریکا و بن بست غرب تبهکار، اما این قدرت‌های زیاده خواه از این رویداد‌های سخت و شکننده درس نمی‌آموزند.

حجت الاسلام والمسلیمن ابوترابی فرد در بخش دیگر سخنانش  به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت:حضور پرشور مردم ایران پای صندوق‌های رأی، مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت، پیام‌آور وحدت ملی و باعث افزایش سطح امنیت، سرمایه اجتماعی و ارتقاء کارایی نظام است.

حمله موشکی آمریکا و بریتانیا به شمال و غرب یمن

واکنش ایران به حملات آمریکا و بریتانیا به یمن

کلیدواژه