جدی 23, 1402 08:55 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: آمریکا حمایت از تل‌آویو را متوقف کند
    امیرعبداللهیان: آمریکا حمایت از تل‌آویو را متوقف کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: کاخ سفید به جای حمله نظامی به یمن، باید حمایت از رژیم صهیونیستی را فوراً متوقف کند تا امنیت به سراسر منطقه بازگردد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان شامگاه جمعه در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: اقدام یمن در حمایت از زنان و کودکان غزه و مقابله با نسل‌کشی رژیم اسراییل قابل تحسین است.

وزیر خارجه ایران در ادامه نوشت: صنعا به امنیت دریایی و کشتیرانی کاملاً پایبند است.

امیرعبداللهیان به آمریکا توصیه کرد: به جای حمله نظامی به یمن، همراهی همه‌جانبه نظامی و امنیتی با تل‌آویو - علیه مردم غزه و کرانه باختری - را فوراً متوقف کند تا امنیت به سراسر منطقه بازگردد.

اظهارات امیرعبداللهیان در حالی است که نیروی هوایی ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که براساس دستور ستاد فرماندهی ارتش، بامداد جمعه به وقت محلی نیروی هوایی با پرتاب 100 موشک هدایت شونده به بیش از 60 هدف در 16 مقر نیروهای ارتش ملی یمن حمله کرد  که بر اثر آن پنج نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات آمریکا و بریتانیا با واکنش و اعتراض کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران ، روسیه ، چین و عراق مواجه شد و برخی اعضای کنگره آمریکا هم ضمن اعتراض به حمله بدون مجوز کاخ سفید به یمن ، درباره تبعات این اقدام هشدار دادند.

حمله موشکی آمریکا و بریتانیا به شمال و غرب یمن

واکنش ایران به حملات آمریکا و بریتانیا به یمن

کلیدواژه