جدی 23, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • بزرگداشت شهدای افغانستانی جنایت تروریستی کرمان در حرم امام خمینی(ره)
    بزرگداشت شهدای افغانستانی جنایت تروریستی کرمان در حرم امام خمینی(ره)

مراسم گرامیداشت شهدای مهاجر افغانستانی در حملات تروریستی گلزار شهدای کرمان در حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به همین مناسبت و به گزارش رادیو دری؛ در این مراسم خانواده شهدای این حملات تروریستی و جمعی از مهاجران افغان ساکن ایران حضور با عزاداری و نوحه خوانی، اجرای سرود افغانستانی و تواشیح یاد شهدای این جنایت تروریستی را گرامی داشتند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت ایران در این مراسم گفت: ملتی که خواستند در مسیر حق گام بردارند، همواره شیاطین در کمین آنها بودند و چنین اتفاقاتی رخ داده است.

سردار «اصغر بلوکیان» اظهار کرد: مهاجران زیادی از قومیت ها و طوایف مختلف در این حادثه ترور شدند که همگی از پیروان مکتب شهید سلیمانی بودند.

وی تاکید کرد که این جنایت هولناک به دست داعش و تحت رهبری آمریکا و رژیم صهیونسیتی صورت گرفت که بی پاسخ نخواهد ماند.

روز چهارشنبه (سوم ژانویه) در مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، جنوب ایران، دو عملیات انتحاری که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را پذیرفت، در میان زائران این مراسم روی داد که بر اثر آن  94 نفر از جمله  15 مهاجر افغانستانی شهید و  صدها نفر نفر دیگر مجروح شدند.

تجلیل استانداری خراسان رضوی از شهدای افغانستانی حادثه تروریستی کرمان

دانش آموز افغانستانی حادثه تروریستی در کرمان شهید شد

کلیدواژه