جدی 26, 1402 15:59 Asia/Kabul
  • موشک‌های ایران در ادلب و اربیل چه اهدافی را دنبال کردند؟
    موشک‌های ایران در ادلب و اربیل چه اهدافی را دنبال کردند؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد سه شنبه مقرهای گروهک های تروریستی ضد ایرانی را در بخش هایی از منطقه هدف قرار داد که مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی علیه این کشور بود.

به گزارش رادیو دری، منابع محلی در استان ادلب سوریه اعلام کردند که موشک‌های ایران به مقرهای گروهک های تروریستی داعش، تحریرالشام (جبهه النصره) و حزب الترکستانی اصابت و آنها را منهدم کرده است. 

شبکه المیادین هم بامداد سه‌شنبه گزارش داد: حملات ایران با موشک‌های بالستیک بسیار دقیق صورت گرفت و مقر اصلی گروهک های تروریستی داعش، تحریرالشام (جبهه النصره) و الترکستانی در سوریه را درهم کوبیده است.

در همین حال، دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق بامداد سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:در حملات موشکی ایران به یکی از مقرهای اصلی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" در اربیل عراق، چهار نفر کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «تایمز اسراییل» نیز اعلام کرد در بین کشته‌شدگان حمله موشکی ایران «پیشرو دیزایی» تاجر و مولتی میلیونر کردستان عراق  حضور دارد. بنابر گزارش‌ها «پیشرو دیزایی» که تایمز اسراییل آن را «تاجر کردستانی» معرفی کرده، عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی بود و ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) داشت.

بقایای محل سکونت پیشرو دیزایی پس از حمله سپاه

همزمان شبکه ای.بی.سی نیوز آمریکا بامداد سه‌شنبه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد: هشت نقطه در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار گرفته شد و این حملات بسیار شدید بود.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت آمریکا هم بامداد سه‌شنبه در واکنش به حملات موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه و عراق ادعا کرد: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفتند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه شنبه با صدور 3 اطلاعیه جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

در اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:  در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه  با موشک‌های بالستیک سپاه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره 2 خود نیز اعلام کرد: در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی،  در کرمان و راسک، محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه  شناسایی و  با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم  شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین در اطلاعیه شماره 3 خود آورده است: در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفت و منهدم شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا ایران بوده است.

«پیشرو دیزایی» که در حمله ایران به شمال عراق کشته شد، کیست؟

بیانیه سپاه پاسداران درمورد موشک باران مقر گروهک های تروریستی در منطقه

کلیدواژه