جدی 27, 1402 10:59 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و پاکستان بر مبارزه با تروریسم
    تاکید ایران و پاکستان بر مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست وزیر دولت موقت پاکستان، بر اجرای تفاهم های گذشته بین دوکشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار «انوار الحق» نخست وزیر دولت موقت پاکستان در حاشیه اجلاس جهانی داووس از روند رو به رشد روابط  دوکشور ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران آماده تقویت همکاری ها با پاکستان در زمینه های انرژی، نفت و گاز و برق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با  قدردانی از ابراز همدردی پاکستان در خصوص عملیات تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان، جنوب ایران، موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات‌ مهم مورد توجه دو کشور دانست و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهم های گذشته در این زمینه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه نیز گفت: بحران در سرزمینهای اشغالی در حال گسترش به منطقه بوده و لازم است تلاش های کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی ضد غزه افزایش یابد.

«انوار الحق» نخست وزیر پاکستان هم  روابط  دو کشور را با اهمیت توصیف  و بر تمایل اسلام آباد برای تقویت همکاری های دوجانبه با تهران اعلام آمادگی کرد.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد و تهران با چالش‌های مشترکی در منطقه مواجه هستند، به حمله تروریستی اخیر در کرمان اشاره و ضمن ابراز همدردی مجدد کشورش با ایران، بر تلاش و همکاری مشترک دو کشور برای محدود کردن اینگونه تهدیدات تروریستی تاکید کرد.

کلیدواژه