جدی 28, 1402 12:17 Asia/Kabul
  • وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان
    وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان

منابع خبری از وقوع انفجار در بخش هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان ایران خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، در پی انفجار در روستایی در سراوان و کشته شدن ۷ غیر ایرانی که گفته می شود از طرف پاکستان بوده است، جمهوری اسلامی ایران،  توضیح فوری مقامات پاکستان درباره حوادث بامداد امروز پنجشنبه در روستای مرزی اطراف سراوان را خواستار شد.

درهمین حال علیرضا مرحمتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

مرحمتی افزود: در این حمله موشکی، سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

در همین حال وزارت خارجه پاکستان امروز پنجشنبه در بیانیه ای ضمن تاکید بر همکاری مشترک با ایران درخصوص مبارزه با تروریسم اعلام کرد، پاکستان پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم .

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه خود ضمن احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران  افزود: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند، ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

هم اکنون شرایط در مرز ایران و پاکستان آرام و بنابر گفته حسینعلی شاه کرم مدیر پایانه مرزی میرجاوه مرز ایران و پاکستان باز است و تردد خودروهای ترانزیتی بدون مشکل در حال انجام است.

ایوب کرد مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان هم گفت: ،مبادلات تجاری و صادرات کالا طبق روال گذشته از پایانه مرزی میرجاوه بدون هیچ گونه وقفه‌ای در حال انجام است، بطوری که روز گذشته شاهد تردد ۴۵۰ دستگاه کامیون در این پایانه مرزی بودیم.

امیرعبداللهیان: با احترام به حاکمیت همسایگان، نمی‌گذاریم امنیت ملی ایران به بازی گرفته شود

کلیدواژه