جدی 28, 1402 12:35 Asia/Kabul
  • احضار کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت خارجه ایران
    احضار کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت خارجه ایران

در پی انفجار بامداد امروز (پنج شنبه) روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ایران، کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزارش رادیو دری،  به دنبال این انفجار که هفت غیر ایرانی از جمله چهار زن و سه کودک کشته شدند، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کاردار سفارت پاکستان در تهران را احضار کرد تا درباره این حمله توضیح دهد. 

پیشتر جمهوری اسلامی ایران، توضیح فوری مقامات پاکستان درباره انفجار بامداد امروز پنجشنبه در روستای مرزی اطراف سراوان را خواستار شد.

در همین راستا وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه در بیانیه ای ضمن تاکید بر همکاری مشترک با ایران درخصوص مبارزه با تروریسم اعلام کرد، پاکستان پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است که بر اثر آن شماری از تروریست ها کشته شدند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم.

در این بیانیه تصریح شده است: ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

در همین حال هم اکنون شرایط در مرز ایران و پاکستان آرام و بنابر گفته حسینعلی شاه کرم مدیر پایانه مرزی میرجاوه مرز ایران و پاکستان باز است و تردد خودروهای ترانزیتی بدون مشکل در حال انجام است.

وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان

کلیدواژه