جدی 30, 1402 19:08 Asia/Kabul
  • افزایش حضور گردشگران سلامت در مشهد
    افزایش حضور گردشگران سلامت در مشهد

بیش از ۵۱ هزار گردشگر سلامت از کشور‌های مختلف امسال به مشهد آمده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رادیو دری، داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان غیرایرانی به بیمارستان‌‌های دارای مجوز IPD، از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان و پاکستان بوده اند.

وی افزود: عمده مشکلات گردشگران سلامت در موضوعات ارتوپدی، تروما، اورولوژی، زنان و زایمان و بیماری‌های چشمی و قلبی و عروقی بوده است.

خوش‌شکن گفت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب بیمار گردشگر سلامت در جایگاه نخست ایران قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌‌های علوم پزشکی گیلان، قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران غیرایرانی، مشهد را برای درمان بیماری‌شان انتخاب می‌کنند، افزود: ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت از کشور‌های مختلف از ابتدای فروردین امسال تاکنون به مشهد آمده و درمان شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

خوش‌شکن درباره درآمد حاصل از ورود گردشگران سلامت به مشهد، گفت: در این مدت بیش از ۶۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان از ورود ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت کسب درآمد داشتیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۲.۵ برابری داشته است.

وی افزود: از درآمد حاصل شده در این بازه زمانی، ۴۱۲ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی و بیش از ۲۲۴ میلیارد و ۸۲۰ تومان هم سهم بخش دولتی بوده است.

دانش پیشرفته پزشکان ایرانی و رونق گردشگری سلامت در ایران

کلیدواژه