دلو 08, 1402 15:16 Asia/Kabul
  • هشدار امیرعبداللهیان درباره تبعات حمایت چشم بسته غرب از رژیم صهیونیستی
    هشدار امیرعبداللهیان درباره تبعات حمایت چشم بسته غرب از رژیم صهیونیستی

وزیر امورخارجه ایران، حمایت چشم بسته غرب از رژیم صهیونیستی دستاوردهای حقوق بین‌الملل را به قهقرا برده است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران  روز یکشنبه در هفتمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران، با اشاره به موضوع "چندجانبه‌گرایی" افزود: یکجانبه نگری و یکسونگری غرب در حمایت چشم بسته از رژیم نا مشروع صهیونیستی تمامی دستاوردهای بشر در حوزه چندجانبه گرایی و حقوق بین المللی را به قهقرا برده است.

امیرعبداللهیان افزود: جامعه بشری با بحران اساسی روبرو است؛ بحرانی که  محک شعارهای برابری‌خواهانه و بشردوستانه قرن اخیر است و باید دید که جامعه جهانی چگونه از این آزمون بیرون خواهد آمد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران تصریح کرد: در حدود چهار ماه جنایت جنگی گسترده رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه، مجموعه‌ای هولناک از قتل و کشتار، محاصره، کوچ اجباری و نسل‌کشی در برابر دیدگان جهان قرار گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: هر انسان آزاده‌ای باید از خود و البته از سردمداران نظام بین‌الملل سؤال کند که دستاورد سازمان‌های بین‌المللی در حل  بحران در باریکه غزه چه بوده است؟ آیا در این مورد، چندجانبه‌گرایی و اشتراک نظر و عمل جهانی به انسان یاری رسانده است؟

امیرعبداللهیان گفت: به یقین، موج اعتراضات مردمی ضد جنایات صهیونیست‌ها در سرتاسر جهان، نشانه این است که انسان‌های آزاده همین پرسش را مطرح کرده‌ و می‌کنند. 

وزیر امورخارجه ایران افزود: جهان امروز به تأمل انتقادی در ریشه‌ها و رویکردهای چندجانبه‌گرایی نیازمند است و تردید تأمل تاریخ‌گرایانه در این مسیر کمک خواهد کرد و ماحصل گفت‌وگوها می تواند در ساخت دنیایی امن‌تر، زیباتر و صلح‌آمیزتر به کار رود. 

وزیر خارجه ایران: مردم فلسطین باید حق انتخاب داشته باشند

کلیدواژه