دلو 19, 1402 14:30 Asia/Kabul
  • کنعانی: هدف تروریست‌ها به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری در پاکستان است
    کنعانی: هدف تروریست‌ها به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری در پاکستان است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان در آستانه انتخابات سراسری این کشور، گفت: هدف تروریست‌ها به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری و برهم زدن آرامش انتخابات در پاکستان است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت حملات تروریستی اخیر در پاکستان، هدف تروریست‌ها را به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری و برهم زدن آرامش انتخابات در پاکستان دانست.

کنعانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در روند مردم‌سالاری و مقابله با پدیده شوم تروریسم، در کنار دولت و ملت دوست، همسایه و برادر پاکستان است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم این کشور در بیش از ۹۰ هزار پایگاه اخذ رای در سراسر پاکستان تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد.

رای گیری در انتخابات پاکستان درحالی امروز آغاز شد که روز گذشنه (چهارشنبه) 18 نفر براثر دو انفجار تروریستی در ایالت بلوچستان این کشور، کشته شدند.

انفجار نخست در منطقه «پیشین» ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان در نزدیکی دفتر انتخاباتی اسفندیار خان کهر، وزیر ایالتی سابق بلوچستان رخ داد که براثر آن ، هشت نفر  کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند .

انفجار دوم نیز منطقه "قلعه سیف اله" ستاد انتخاباتی حزب جمعیت علمای اسلام را نشانه گرفت که براثر آن 10 نفر کشته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.

هنوز شخص یا گروهی  مسئولیت این انفجارهای تروریستی  در پاکستان را برعهده نگرفته است.

آمادگی پاکستان برای برگزاری انتخابات سراسری

ده‌ها کشته و زخمی بر اثر دو انفجار در بلوچستان پاکستان

کلیدواژه