دلو 21, 1402 14:22 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان در دیدار رهبران مقاومت: طوفان‌الاقصی مساله فلسطین را احیا کرد
    امیرعبداللهیان در دیدار رهبران مقاومت: طوفان‌الاقصی مساله فلسطین را احیا کرد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیروت گفت: نبرد طوفان الاقصی مساله فلسطین را بار دیگر به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل کرد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در  دیدار زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان افزود: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مساله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه تثبیت کند.

وی همچنین با تاکید بر اولویت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری تصریح کرد: این تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌هایی از خارج فلسطین خودداری کنند و اجازه دهند ملت فلسطین برای سرنوشت خود و بر اساس ساز و کارهای مورد توافق فلسطینی تصمیم بگیرند.

در این دیدار، رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در 4 ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی موثر دانستند.

‎آنان با تشریح اوضاع میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در بیش از 4 ماه گذشته گفتند: در نتیجه این ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است. 

رهبران فلسطینی افزودند: زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین المللی، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.

امیرعبداللهیان: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد

امیرعبداللهیان: طوفان الاقصی تصمیم خود فلسطینی‌ها بود

امیرعبداللهیان: ریشه بحران غرب آسیا به ۷۵ سال اشغالگری اسراییل برمی‌گردد

کلیدواژه