دلو 25, 1402 11:33 Asia/Kabul
  • ایران آماده انجام گفت‌ وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است
    ایران آماده انجام گفت‌ وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان سعودی است.

به گزارش رادیو دری،  امیر سرتیپ "محمدرضا آشتیانی"  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیروز سه شنبه در دیدار "عبدالله بن سعود العنزی" سفیر عربستان سعودی درتهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان  به عنوان 2 کشور مسلمان و 2 بازیگر مهم در منطقه، در امنیت و ثبات منطقه موثرند، گفت: در چارچوب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، مورد تاکید قرار دارد.

امیر آشتیانی مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا را موضوع فلسطین دانست و افزود، لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ‌تر موضع گیری و اقدام نمایند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه به طور قطع رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیده و نخواهد رسید، تصریح کرد،  دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها می‌تواند شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کند و باعث ایجاد یک بحران منطقه‌ای بزرگ شود.

امیر آشتیانی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس را دارای منافع و تهدیدات مشترک دانست و افزود، همزیستی مسالمت آمیز و فهم مشترک نسبت به موضوع امنیت بسیار مهم است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و عربستان  در حوزه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فنی و توافق نامه جامع امنیتی دو کشور، آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را در جهت توسعه همکاری‌های دفاعی، نظامی و فنی با عربستان اعلام و اظهار داشت، به طور قطع این همکاری‌ها علاوه بر انتفاع دو کشورایران و عربستان سبب افزایش ضریب و ارتقا امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

"عبدالله بن سعود العنزی" سفیر عربستان در ایران نیز ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه در ابعاد مختلف و از جمله در حوزه‌های دفاعی و فنی، تصریح کرد،  ایران و عربستان دوست و برادر هم هستند و تبادل هیات‌ها و دیدارهای دفاعی به تعمیق روابط میان 2 کشور کمک  خواهد کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره غزه

کلیدواژه