دلو 26, 1402 18:15 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: حضور بیگانگان در منطقه مشکلی را حل نمی‌کند
    رئیس جمهوری ایران: حضور بیگانگان در منطقه مشکلی را حل نمی‌کند

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگتری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری،« سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز (پنجشنبه) در دیدار «مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روابط تهران و ایروان را تاریخی، دوستانه و سازنده دانست و با اشاره به مسائل قفقاز، بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت این منطقه تاکید کرد.

رئیسی با اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز ایران در این زمینه نیز تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی دوجانبه گفت: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت دولت ایران است و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک دوکشور را می‌طلبد.

معاون نخست وزیر ارمنستان نیز با ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بر علاقمندی و اراده ایروان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با تهران به ویژه در بخش انرژی و ترانزیت، تاکید کرد.

توافق ایران و ارمنستان برای بازماندن کریدور قفقاز

تاکید ایران بر لزوم حل وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

کلیدواژه