حوت 01, 1402 17:40 Asia/Kabul
  • صدور دو میلیون کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در ایران
    صدور دو میلیون کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در ایران

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران از صدور دو میلیون کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در ایران خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالله مبینی در جمع خبرنگاران افزود: کارت های هوشمند همچون کارت ملی برای اتباع خارجی است و با استفاده از این کارت می‌توان فعالیت اقتصادی و اجتماعی آنان را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند  ویژه اتباع خارجی قانونی است اظهار کرد: هم اینک ۷۵ هزار نفر از اتباع در نوبت ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند هستند و به طور متوسط روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نیز ثبت نام می شوند و کارت دریافت می کنند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران، بهره مندی اتباع از برخی خدمات شهروندی همچون خدمات بانکی، استفاده از سیم کارت‌های مخابراتی و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی را از مزایای بهره مندی از این کارت ها اعلام کرد و گفت: با دریافت این کارت‌ها و اتصال به بانک و سامانه سیم‌کارتی می توان انواع خدمات را برای مهاجران ارائه داد که دریافت این خدمات با کارت های شناسایی سابق امکان پذیر نبود.

مبینی اضافه کرد: اکنون تمامی اتباع خارجی که کارت هوشمند دریافت کرده اند، می توانند همانند دیگر شهروندان در بانک ها حساب مالی باز کنند.

وی با اشاره به کند بودن روند صدور کارت های هوشمند اتباع، علت این موضوع را محدودیت در سامانه‌های بانکی خواند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران درباره اصلاح قانون برای سرمایه گذاری اتباع خارجی نیز تاکید کرد: لازمه سرمایه گذاری دریافت شاخص های هویتی مانند کارت هوشمند است.

مبینی، موضوع سرمایه گذاری اتباع خارجی را از اولویت‌های دولت ایران در مسیر ساماندهی مالی و اقتصادی دانست و اضافه کرد: شرایط برای فعالیت اقتصادی و ساماندهی مالی اتباع فراهم شده است.

دریافت کارت شناسایی هوشمند برای اتباع خارجی در ایران الزامی است

توزیع کارت هوشمند مهاجران خارجی مقیم ایران آغاز شد

مهاجران افغانستانی متقاضی کارت هوشمند تصویر مدارک سابق خود را نگه دارند

کلیدواژه