حوت 03, 1402 12:37 Asia/Kabul
  • رهبر انقلاب اسلامی: حمایت از مردم و مقاومت غزه مهم‌ترین وظیفه قرآنی است
    رهبر انقلاب اسلامی: حمایت از مردم و مقاومت غزه مهم‌ترین وظیفه قرآنی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از مردم و مقاومت غزه را مهم‌ترین وظیفه قرآنی دانستند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در دیدار شرکت کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، عمل به معارف قرآن را برآورنده نیازهای آحاد بشریت و جوامع بشری دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع غزه را مسأله بزرگ دنیای اسلام خواندند و افزودند: امروز نیروهای مقاومت غزه و فلسطین با ایستادگی خود در مقابل دشمن خبیث صهیونیستی، در حال عمل به دستورات قرآن هستند و به لطف الهی پیروزی نصیب ملت فلسطین خواهد شد و دنیای اسلام حتما نابودی غده سرطانی صهیونیست را به چشم خواهد دید.

ایشان با انتقاد از عمل نکردن سران کشورهای اسلامی به معارف و دستورات قرآن در موضوع غزه گفتند: خداوند متعال آحاد ملت‌های مسلمان را به دلیل اینکه به دولت‌های خود برای قطع پشتیبانی از رژیم صهیونیستی فشار نیاوردند و همچنین دولت‌های اسلامی را به دلیل عمل نکردن به دستورات قرآنی، مورد سؤال و مؤاخذه قرار خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام و آزادگان جهان عزادار مردم غزه هستند، گفتند: مردم غزه مورد ظلم کسانی قرار گرفته‌اند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند و بر همین اساس بزرگترین وظیفه، حمایت از مردم مظلوم غزه و ایستادگی شجاعانه نیروهای مقاومت و حمایت از کسانی است که به مردم غزه کمک می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در ادامه تلاوت قرآن و فنون و هنرهای تلاوت را یکی از راه‌های موثر برای تشویق مسلمانان به انس با قرآن و فهم معارف آن برشمردند و گفتند: متاسفانه امروز شکایت رسول الله (ص) به خداوند درباره مهجور بودن قرآن، یکی از واقعیت‌های تلخ بخش‌های زیادی از دنیای اسلام است که نتیجه آن عمل نشدن به دستورات و معارف قرآنی است.

رئیسی: مهجوریت قرآن در بین مسلمانان، رژیم صهیونیستی را جری کرده است

کلیدواژه