حوت 05, 1402 08:35 Asia/Kabul
  • ایران ادعای فروش موشک بالستیک به روسیه را رد کرد
    ایران ادعای فروش موشک بالستیک به روسیه را رد کرد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای برخی رسانه‌های غربی درباره فروش موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد و تاکید کرد: تهران خود را موظف می‌داند از دامن زدن به جنگ روسیه و اوکراین خودداری کند.

به گزارش رادیو دری؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در دوران درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند.

در این بیانیه تصریح شده است: خودداری از فروش سلاح در دوران  جنگ روسیه و اوکراین بر اساس  پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز اوایل هفته گذشته در گزارشی ادعا کرد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه ارائه کرده است که این اقدام، همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم های آمریکا را عمیق تر می کند.

اروپا و آمریکا در ماه‌های گذشته همواره مدعی ارسال سلاح نظامی و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه شده‌اند و این ادعا از سوی رسانه‌های غربی تشدید شده است.

لاوروف باز هم ادعای استفاده از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین را رد کرد

امیرعبداللهیان: در صورت استفاده روسیه از پهپاد ایرانی علیه اوکراین، بی‌تفاوت نمی‌مانیم

کلیدواژه