حوت 06, 1402 15:33 Asia/Kabul
  • ایران حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن را محکوم کرد
    ایران حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران حملات نظامی گسترده آمریکا و انگلیس به یمن را خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن دانست.

جنگنده های آمریکا و انگلیس در ادامه جنایات خود در منطقه شنبه شب بار دیگر مناطقی از یمن را بمباران کردند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه با محکوم کردن حمله به یمن گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت این رژیم  همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را نقض می کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود، آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، به دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.

کنعانی چافی افزود: آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی ها و بی ثباتی ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد، مطمئنا عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ساعاتی پس از حمله جنگنده های آمریکا و انگلیس اعلام کرد که یک نفتکش آمریکایی در خلیج عدن را با موشک هدف قرار داده است.

ارتش یمن متعهد شده‌ تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

حمله جنگنده های آمریکایی و بریتانیایی به 8 منطقه از یمن

کلیدواژه