حوت 07, 1402 15:21 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان بر تکمیل پروژه گازی با ایران و پیوستن به بریکس
    تاکید پاکستان بر تکمیل پروژه گازی با ایران و پیوستن به بریکس

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان، تکمیل طرح خط لوله انتقال گاز از ایران و پیوستن پاکستان به گروه بریکس را اولویت‌های دولت جدید این کشور اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، سناتور« فاروق حمید نائیک» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان در حاشیه نشست کمیته روابط خارجی در مجلس سنای این کشور تاکید کرد، پاکستان برای حل بحران انرژی و دستیابی به یک راهکار پایدار و بادوام باید پروژه مشترک گازی با ایران را تکمیل کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان در واکنش به موافقت کمیته انرژی کابینه پاکستان با طرح احداث خط لوله از بندر گوادر تا مرز ایران، افزود، مردم پاکستان خواهان امنیت در زمینه انرژی هستند و این هدف با بهره‌گیری از پروژه انتقال گاز از ایران قابل دستیابی است.

سیاستمدار پاکستانی با اشاره به پیوستن کشورها به گروه بریکس از جمله عضویت ایران و تاثیرگذاری آن بر معادلات منطقه‌ای و جهانی، تاکید کرد، دولت پاکستان بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ایران و پیوستن به بریکس را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

وزارت نفت پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با ایران را موجب تقویت امنیت انرژی آن کشور دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۰ کیلومتری از "بندر گوادر" تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

روابط ایران و پاکستان عمری به درازای تاریخ استقلال پاکستان دارد و در سال های اخیر روابط تهران - اسلام آباد در بخش های مختلف از  جمله اقتصادی رو به رشد بوده است.پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خشکی، پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است.

افزایش کم سابقه بهای گاز مصرفی در پاکستان

کلیدواژه