حوت 08, 1402 18:50 Asia/Kabul
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم تلاش‌ها برای توقف نسل‌کُشی فلسطینیان
    تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم تلاش‌ها برای توقف نسل‌کُشی فلسطینیان

وزیر امور خارجه ایران بر تداوم تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نسل‌کُشی فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار «سامح شکری» وزیر امورخارجه مصر در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و کنفرانس خلع سلاح در ژنو سوئیس، رژیم اشغالگر صهیونیستی را ریشه بحران در منطقه خواند.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به  نقش بسیار مهم مصر در حمایت از فلسطین وکمک به رفع محاصره انسانی باریکه غزه، توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و برقراری آتش بس در این منطقه را خواستار شد.

«سامح شکری» نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امورخارجه ایران، مسئله فلسطین را موضوع مهم مورد اهتمام مصر، ایران و دیگر کشورهای منطقه دانست و گفت: مصر و ایران در حمایت از مسئله فلسطین و توقف جنایت ضد ملت فلسطین متفق هستند.

وزیر امور خارجه مصر همچنین بازیابی روابط تهران -  قاهره بر اساس احترام‌ متقابل و منافع مشترک را از اولویت‌های مصر اعلام کرد و افزود: روابط ایران و مصر می‌تواند عامل مهمی برای ثبات و مهار بحران‌های منطقه‌ای باشد.

شکری ابراز امیدواری کرد که دیدارهای مقامات ایران و مصر زمینه بازیابی روابط دوکشور بر اسا منافع مشترک دو ملت را بیش از پیش فراهم کند.

امیرعبداللهیان: تداوم جنگ در باریکه غزه وضعیت انسانی در منطقه را وخیم تر خواهد کرد

امیرعبداللهیان: جهان با شرم‌آورترین بحران اخلاقی و انسانی روبرو است

کلیدواژه