حوت 07, 1402 16:07 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تداوم جنگ در باریکه غزه وضعیت انسانی در منطقه را وخیم تر خواهد کرد
    امیرعبداللهیان: تداوم جنگ در باریکه غزه وضعیت انسانی در منطقه را وخیم تر خواهد کرد

وزیر امور خارجه ایران گفت: رژیم نسل کش اسرائیل با تداوم جنگ در باریکه غزه فقط وضعیت وخیم انسانی در این منطقه را وخیم تر خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار با «میریانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ژنو، شرایط انسانی فلسطین را پیچیده و بسیار نگران کننده خواند و گفت: متأسفانه رویکردهای سیاسی غلط تاکنون باعث شده که تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی نتیجه باقی بماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به ملاقات اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه، وضعیت در باریکه غزه را بسیار وخیم توصیف کرد و با یادآوری اینکه بیش از 600 هزار نفر از ساکنان شمال غزه از گرسنگی رنج می برند، افزود، طرف آمریکایی از کاهش جنگ و نه توقف جنگ صحبت می کند که نشان دهنده نداشتن اراده واشنگتن برای پایان جنگ است.

وزیرامورخارجه ایران در ادامه با اشاره به اظهارات برخی کشورها از جمله آمریکا در خصوص غزه پساجنگ و ارتباط دادن آن به توقف جنگ، تصریح کرد،رهبران گروه‌های فلسطینی برای اداره غزه پساجنگ روش های دموکراتیک و یک توافق سیاسی میان همه گروهها و جریان‌های فلسطینی را مدنظر دارند و حمایت از این روش، حمایت از یک روش دموکراتیک است.

امیرعبداللهیان افزود: تحولات میدانی در باریکه غزه فاجعه انسانی است و تهدیدات رژیم اسرائیل برای حمله به رفح، می تواند ابعاد این فاجعه را عمیق تر کند و یک میلیون 400 هزار فلسطینی آواره و ساکن در رفح را با تهدیدهای بسیار جدی مواجه کند.وزیر امورخارجه ایران همچنین بر تداوم تلاشهای سیاسی جمهوری اسلامی برای پایان دادن به جنگ در باریکه غزه تاکید کرد.

« میریانا اسپولیاریک» نیز با قدردانی از تلاش های سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان جنگ، از وضعیت وخیم انسانی در باریکه غزه شدیدا ابراز  نگرانی کرد و با تشریح تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ در ارسال کمک و کاهش آلام انسانی ساکنان این منطقه گفت: تمام تلاش هایش را برای بسیج امکانات بمنظور ارسال کمک های انسانی به باریکه غزه به کار خواهد گرفت.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه جامعه جهانی نتوانسته در بحران باریکه غزه از عهده مسئولیت انسانی خود برآید، درک جامعه جهانی نسبت به شرایط نگران کننده انسانی در باریکه غزه را خواستار شد و گفت،  دسترسی نداشتن ساکنان این منطقه به آب و غذا و دارو و امکانات اولیه درمانی نگران کننده است.

کلیدواژه