حوت 11, 1402 09:43 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز قبل از ریختن آرای خود به صندوق انتخابات، با بیان اینکه امروز چشم مردم دنیا به ایران است خطاب به ملت ایران و افراد مردد برای شرکت در انتخابات تصریح کردند: در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفند/حوت 1402 در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفتند: ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی به ایران و شماست.

ایشان اضافه کردند: دنیا می‌خواهد ببیند شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود. هم دوستان ما و افرادی که علاقمند به ملت ایران هستند و هم بدخواهان؛ از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و ملت عزیز ماست. به این توجه کنید؛ دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید.

رهبر معظم انقلاب همچنین با طرح دو توصیه مهم تاکید کردند: توصیه اول من به مردم عزیزمان این است که قرآن به ما فرمود فاستبقوا الخیرات، در کارهای نیک مسابقه بگذارید و از دیگران پیشی بگیرید. من در دوره های گذشته انتخابات‌ هم گفتم و امروز هم تأکید می‌کنم هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید و در اولین ساعات ممکن بروید رأیتان را در صندوق‌ها بیندازید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رأی بدهید؛ مثلاً در تهران برای خبرگان 16 نفر را احتیاج هست که رأی بدهیم، به 16  نفر رأی بدهید نه کمتر. یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به 30 نفر بایستی رأی بدهیم به کمتر رأی ندهید، این توصیه‌ مؤکد من است.

مردم ایران امروز بار دیگر با حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، پایبندی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی نشان می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح امروز در هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه رای گیری در ۳۱ استان ایران آغاز شده است.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

رهبر معظم انقلاب آرای انتخاباتی خود را به صندوق ریختند

کلیدواژه