حوت 16, 1402 08:33 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی به دنبال حذف تاریخ و هویت ملت فلسطین است
    امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی به دنبال حذف تاریخ و هویت ملت فلسطین است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام خطرناکی که رژیم صهیونیستی دنبال می کند این است که تاریخ و هویت فلسطین را در سرزمین های اشغالی حذف کند.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و در جمع خبرنگاران افزود: درخواست صریح ما از کشور های اسلامی این بود که باید هر چه سریع تر قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، قطع ارسال کالا و قطع خرید کالا از این رژیم در سطح دولت های اسلامی انجام شود.

وی اظهار داشت: در بیان مواضع کشورهای اسلامی در حمایت از غزه هیچ اختلاف نظر جدی وجود ندارد اما آنچه امروز فلسطین برای حمایت از خود نیاز دارد بسنده نکردن به بیانیه های سیاسی است.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: آمریکایی ها امروز از کمک های انسانی صحبت می کنند، این اقدامات ریاکارانه است، آمریکا در این جنگ در کنار اسرائیل بود، بلکه مدیریت جنگ بر عهده آمریکا است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید به عنوان جنایت کار جنگی در دیوان لاهه مورد محاکمه قرار گیرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه برای حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی درباره غزه عازم جده شد و در این نشست سخنرانی کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای جبران شکست در عملیات طوفان الاقصی، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

کلیدواژه