حوت 12, 1402 09:33 Asia/Kabul
  • گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
    گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو در بیانیه‌ای بر ضرورت مقابله با جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، جمعی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین(فتح) و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نشستی به میزبانی مقامات روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره شرایط کنونی و آینده فلسطین گفتگو کردند.

«حسین حمایل»‌ سخنگوی جنبش فتح هدف از این نشست را یافتن راه‌هایی برای اتحاد گروه های فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد.

«سرگی لاوروف»‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست، تشکیل کشور مستقل فلسطینی براساس قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد را خواستار شد.

شرکت کنندگان در اجلاس گروه‌های فلسطینی در مسکو با انتشار بیانیه‌ای، درخصوص وظایف فوری پیش روی ملت فلسطین و وحدت عمل برای دستیابی به آنها توافق و بر لزوم مقابله با تجاوزات و جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس که با حمایت‌های همه جانبه آمریکا صورت می‌گیرد؛ تاکید کردند.

رهبران گروه‌های فلسطینی در نشست مسکو همچنین بر ضرورت تشکیل کشور آزاد و مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل برای اراضی اشغالی فلسطین تاکید کردند.

این نشست واکنش واشنگتن را در پی داشت و وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که از هفتم اکتبر 2023 (15میزان) تاکنون مسکو نقش سازنده‌ای برای حل درگیری‌ها در باریکه غزه ایفا نکرده است.

هشدار گروههای مقاومت به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه