حوت 20, 1402 08:45 Asia/Kabul
  • انهدام بزرگ‌ترین شبکه اخلالگر مالی و قمار آنلاین مرتبط با انگلستان
    انهدام بزرگ‌ترین شبکه اخلالگر مالی و قمار آنلاین مرتبط با انگلستان

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه‌ سازمان یافته‌ قمار و شرط‌بندی اینترنتی که توسط مبادی مستقر در خارج از کشور مرتبط با انگیس مدیریت و راهبری می‌شد، خبرداد.

به گزارش رادیو دری، وزارت اطلاعات ایران روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی ۱۴ ماه تحقیقات و رصدهای پیچیده‌ اطلاعاتی و با مساعدت قوه قضاییه و بانک مرکزی، بزرگترین شبکه‌ سازمان یافته‌ قمار و شرط بندی اینترنتی که توسط مبادی مستقر در انگلیس  مدیریت و راهبری می‌شد، شناسایی و منهدم شد.

وزارت اطلاعات ایران افزود: این شبکه‌ مافیایی لندن نشین برای اغوای قماربازان طمّاع، بخشی از وجوه دریافتی از آن‌ها را به عنوان عایدی قمار به حساب قماربازان واریز و بخش کلانی را به انگلیس  منتقل می‌کرد و توانسته بود مبالغ کلانی از سرمایه‌های ریالی و ارزی کشور را در اختیار بگیرد.

براساس این گزارش، فساد شبکه‌ مستقر در انگلیس صرفاً معطوف به اَعمال تبهکارانه‌ مالی و پولشویی نبوده، بلکه مضاف بر آن، به دنبال شکل‌گیری جریانی رسانه‌ای برای قبح‌زدایی از ارزش‌های اسلامی - ایرانی و عادی‌سازی فرهنگ منحط قمار در جامعه‌ی اسلامی ایران بودند.

وزارت اطلاعات ایران تصریح کرد: نیروهای امنیتی با حکم مرجع محترم قضایی، ۵ مدیر داخلی شبکه‌ موسوم به (Nitro bet) و درگاه مالی موسوم به «پرداخت می» (Pardakht.me) را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی، اداره‌ی قمارخانه در فضای مجازی و تحصیل مال از طریق نامشروع بازداشت کردند.

وزارت اطلاعات ایران خبر داد: متلاشی شدن شبکه اخلالگر محصولات پتروشیمی 

کلیدواژه