حوت 24, 1402 09:52 Asia/Kabul
  • دنیا شاهد ائتلاف دریایی جدیدی میان ایران،چین و روسیه است
    دنیا شاهد ائتلاف دریایی جدیدی میان ایران،چین و روسیه است

عملیات تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ انجام شد.

به گزارش رادیو دری، مراحل عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه پس از برگزاری نشست توجیهی، از روز گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

امیر دریاداردوم «مصطفی تاج‌الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد: یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد روز چهارشنبه به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سرفرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دنا» و با استفاده از سلاح‌های تعیین‌شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اضافه کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

دریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ تمرین برای مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد.

پیش از این نیز یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex»و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

تمام مراحل رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

در این رزمایش ناو شهید محمودی ، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابومهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه در کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.

ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.

از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در ماموریت های طولانی در اقیانوس ها، دریا مانی طولانی و حمل و استفاده از جدید ترین سلاح های پیشرفته تولید داخل است.

اجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023

کلیدواژه