حوت 25, 1402 12:11 Asia/Kabul

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز پنجشنبه در دیدار با «آنتونیو مانوئل رویلا لاگدامئو» رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در نیویورک گفت، ایران نه تنها اقدامات منحصر به فرد برای زنان و دختران ایران، بلکه برای مهاجران افغانستان نیز داشته است ازاینرو ایران باید به عضویت این کمیسیون بازگردد. 

خزعلی افزود: اگر بنا بر لغو عضویت باشد رژیم صهیونیستی که سابقه کشتار هزاران زن و کودک فلسطینی را در پرونده خود دارد، سزاوار این اقدام است.

رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد نیز از خدمات ایران در حمایت از مهاجران و همچنین از مردم فلسطین  قدردانی کرد و گفت: "شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) برای بازگشت عضویت ایران به کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تصمیم خواهد گرفت."

دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و متحدان غربی‌اش به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی، همزمان با وقوع اغتشاشات ایران در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ قوس ۱۴۰۱) پیش نویس قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که به تصویب رسید.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده همچنین در حاشیه شصت و هشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک در دیدار با وزیر همبستگی اجتماعی، خانواده و وضعیت زنان الجزایر، مواضع این کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود و ابراز امیدواری کرد با اتحاد کشورهای همسو، چاره‌ای برای نجات مردم غزه قبل از آنکه بیش از این دیر شود اندیشیده شود.

شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ حوت ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی است.

واکنش غریب‌آبادی به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل

کلیدواژه