حوت 26, 1402 08:56 Asia/Kabul
  • آمریکا برخی از شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی ایران را تحریم کرد
    آمریکا برخی از شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی را که در تسهیل انتقال فناوری دهها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشتند، تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ بر اساس این بیانیه، شعبه ها و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط با آنها تحریم شده‌اند.

یکی از این افراد، «پوریا میردامادی» یک تبعه ایرانی-فرانسوی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا را برای استفاده در بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.

آمریکا در چهار دهه اخیر بیشترین سیاست ها و اقدامات یکجانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل های مختلف مانند اعمال گسترده ترین تحریم ها، تهدید نظامی، به راه انداختن کارزارهای سیاسی و دیپلماتیک و جنگ روانی صورت داده است.

به رغم بی نتیجه ماندن سیاست ها و اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران، واشنگتن هم چنان اصرار بر تداوم این رویکرد غیر قانونی و بر خلاف منشور سازمان ملل علیه تهران دارد.

رئیسی در روز ملی فناوری فضایی ایران: پرتاب 11 ماهواره، شکست تحریم‌ها بود

 

کلیدواژه