حوت 29, 1402 16:42 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و روسیه بر گسترش همکاری های دو جانبه
    تاکید رئیسان جمهوری ایران و روسیه بر گسترش همکاری های دو جانبه

رئیسان جمهوری ایران و روسیه در گفت و گویی تلفنی بر گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی»  روز سه‌شنبه در گفت و گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ضمن تبریک انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهوری روسیه اظهار امیدواری کرد که آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

رئیسی، حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله ساخت خط‌ آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری تهران و مسکو دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت و گوی تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر باریکه غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف جنایات و حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد فلسطینیان بویژه در باریکه غزه و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم این منطقه تاکید کرد.

رئیسی همچنین با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی ایران تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز سال نو شمسی (1403) ، به نهایی شدن پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تهران و نیز رشد 77 درصدی تجارت کالا میان دو کشور از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

پوتین همچنین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثر و بیشتری داشته باشد.

روسیه: احترام به تمامیت ارضی ایران از اصول بنیادین روسیه است

رئیسی پیروزی پوتین را در انتخابات روسیه تبریک گفت

کلیدواژه