حمل 12, 1403 14:38 Asia/Kabul
  • بزرگترین پرچم ایران در روز جمهوری اسلامی در تهران به اهتزاز درآمد
    بزرگترین پرچم ایران در روز جمهوری اسلامی در تهران به اهتزاز درآمد

ویژه برنامه "دهمین رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران" همزمان با دوازدهم فروردین/حمل، روز جمهوری اسلامی، با حضور مسئولان کشوری و سفیران کشورهای خارجی مقیم در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار شد.

رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران تنها مراسم رسمی کشور در سالروز جمهوری اسلامی ایران است که بلندترین و سنگین‌ترین پرچم کشور به ارتفاع ۱۵۰ متر و وزن ۳۰۰ کیلوگرم با ابعاد ۲۲ در ۴۶ متر معادل ۱۰۲۴ مترمربع در آن به اهتزار در می‌آید.

به گزارش رادیو دری، «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در چهل و پنج سال گذشته  صدای مستضعفان جهان بوده است.

ضرغامی افزود: هیچ کس افکار عمومی دنیا را نسبت به جنایات رژیم صهیونسیتی مانند جمهوری اسلامی ایران همگرا نکرده، لذا جمهوری اسلامی ایران با افتخار در این حماسه سازی بزرگ قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با بیان اینکه پرچم نماد هویت بوده و ایران کشوری از اقوام،  قبایل و اقلیت های  مختلف است که به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند، گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران عامل انسجام و وحدت همه ساکنان آن است.

امروز یکشنبه ۱۲ فروردین/حمل، روز "جمهوری اسلامی ایران" است.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، در فروردین/حمل سال ۱۳۵۸ هجری شمسی ( ۱۹۷۹میلادی) همه‌پرسی جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.

براساس نتایج این همه‌پرسی که در دوازدهم فروردین/حمل ۱۳۵۸ هجری شمسی (اول آوریل ۱۹۷۹) اعلام شد، بیش از ۹۸ درصد واجدینِ شرکت در همه‌پرسی با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین/حمل در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

12 فروردین؛ روز اراده ملت بزرگ ایران

کلیدواژه