حمل 16, 1403 08:45 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: روز قدس، روز خروش بین‌المللی ضد رژیم‌صهیونیستی خواهد بود
    رهبر معظم انقلاب اسلامی: روز قدس، روز خروش بین‌المللی ضد رژیم‌صهیونیستی خواهد بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام تأکید کردند: روز قدس امسال با درخشش ملت ایران و حضور ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، به یک خروش بین‌المللی ضد رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  روز چهارشنبه در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، با اشاره به دو شکست رژیم جنایتکار صهیونیستی در "طوفان‌الاقصی و تحقق اهداف حمله به غزه"، علیرغم حمایت های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا گفتند: امکان نجات صهیونیست‌ها از تله‌ای که به دست خودشان در آن افتاده‌اند وجود ندارد و رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر و به زوال و انهدام نزدیک‌تر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود، جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها را در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه خواندند و گفتند: جنایات به‌حدّی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: صهیونیست‌ها می‌خواستند مقاومت و به طور خاص، گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند در حالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات، در حال ضربه زدن به رژیم غاصب هستند.

ایشان، درنده‌خویی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را ناشی از عجز صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان مقاومت دانستند و گفتند: شکست صهیونیست‌ها قطعاً ادامه خواهد یافت و تلاش‌های مذبوحانه آنها مانند این کاری که در سوریه مرتکب شدند (حمله به بخش کنسولی  سفارت ایران در دمشق) و البته سیلی آنها را هم خواهند خورد، مشکلات آنها را علاج نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تشکیل نظام جمهوری اسلامی را فرصتی بزرگ برای دنیای اسلام برشمردند و با تأکید بر قدرت روزافزون نظام اسلامی و ضعف دشمنان آن گفتند: محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر کرده و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد شد و دشمنان "اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران" ضمن ناگزیر بودن از تن دادن به این تغییرات باید بدانند که نمی‌توانند در این منطقه در جامعه اسلامی حکمروایی کنند.

ایشان همچنین در بخش دیگر سخنانش با تبیین بایدها و نبایدهای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم"، موانع بیرونی و درونی بهبود اوضاع اقتصادی ایران را تشریح کردند و گفتند: تهدیدات، تحریم‌ها و کارشکنی‌های مستمر در دستیابی ایران به امکانات لازم، مهمترین موانع خارجی است که البته می‌توان این موانع را کم و کم‌اثر کرد؛ ضمن اینکه تحریم‌ها به‌گفته کارآفرینان، می‌تواند فرصت‌آفرین هم باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش دیپلماسی و سیاست خارجی را هم در اقتصاد بسیار مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: باید با تحرک فوق‌العاده دیپلماتیک از  فرصت‌ همسایگان متعدد ایران در زمینه اقتصاد استفاده کرد.

دیدار سران و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب

کلیدواژه