حمل 19, 1403 11:55 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سوریه: رژیم صهیونیستی از انتقام قاطع ایران به شدت در هراس است
    سفیر ایران در سوریه: رژیم صهیونیستی از انتقام قاطع ایران به شدت در هراس است

سفیر ایران در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارد.

به گزارش رادیو دری، «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه در مراسم روز جهانی قدس که در محل سفارت ایران در سوریه برگزار شد، افزود: پس از تهدید ایران به پاسخ قاطع به حمله رژیم نسل کش اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، صهیونیست ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آوردند.

سفیر ایران در سوریه تصریح کرد، ناکامی شورای امنیت در اتخاذ تصمیمات لازم برای جلوگیری از تکرار تجاوزهای رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخگویی محفوظ می دارد.

اکبری از کشورهای عضو شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند و به وظابف خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کنند.

دیپلمات ایران گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین مردم سوریه است، اما این اقدامات به فرجام نخواهد رسید.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ( اول آوریل 2024) بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق پایتخت سوریه را هدف حملات موشکی  قرار دادند.

بخش کنسولی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران است که در اثر حمله موشکی رژیم نسل کش اسرائیل تخریب شد و سیزده نفر از جمله هفت نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی ایران به شهادت رسیدند.

این حمله بی سابقه رژیم صهیونیستی به ساختمان و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با محکومیت گسترده منطقه ای و جهانی مواجه شد. 

حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

کلیدواژه