حمل 20, 1403 19:30 Asia/Kabul
  • پاکستان ساخت خط لوله انتقال گاز از ایران را آغاز کرد
    پاکستان ساخت خط لوله انتقال گاز از ایران را آغاز کرد

تلویزیون «جیو نیوز» پاکستان در گزارشی از آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور خبر داده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از سایت خبری «جیو‌ تی وی»، پاکستان کار روی طرح احداث انتقال گاز از ایران موسوم به «آی پی» را آغاز کرده و در این راستا وزارت انرژی این کشور مناقصه اعتبار سنجی این پروژه را مجدد صادر و در اختیار یک شرکت نیمه دولتی با نام «ISGS» قرار داده است.

«خبرگزاری جیو نیوز» در گزارشی با بیان اینکه «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور ایران، ۲۲ آوریل به پاکستان سفر خواهد کرد، افزود: دولت اسلام آباد تلاش می کند قبل از این سفر زمینه را برای آغاز کار میدانی بر پروژه انتقال گاز از ایران فراهم کند.

در این راستا گفته می شود اداره کل انرژی دولت فدرال پاکستان پس از اینکه وزارت دارایی این کشور نتوانست اعتبار این پروژه را از محل برنامه توسعه زیرساخت های گازی فراهم کند در پی تامین مالی این پروژه از محل برنامه توسعه بخش عمومی است.

این اقدامات دولت پاکستان درحالی انجام می شود که سنگ اندازی های آمریکا در تقویت روابط ایران و پاکستان در پروژه انتقال گاز «آی پی» نیز ادامه دارد به گونه ای که مقامات آمریکایی اخیرا نسبت به تحریم های اقتصادی علیه پاکستان در صورت دریافت گاز از ایران خبر داده‌اند.

مقامات پاکستانی در واکنش به این رویکرد غیرقانونی آمریکا اعلام کردند: پاکستان به گاز ایران نیاز داشته و تاسیس خط انتقال گاز از این کشور همسایه در اولویت کار دولت اسلام آباد قرار دارد.

گفتنی است پاکستان بر اساس آخرین هشدار ایران موظف است تا پایان سال میلادی ۲۰۲۴ کار بر روی احداث خط انتقال گاز «آی پی» را که از سال ۲۰۱۴ دچار تاخیر شده آغاز کند.

وزیر نفت پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز کشور پاکستان است

کلیدواژه