حمل 25, 1403 09:37 Asia/Kabul
  • بایدن خطاب به تهران: به اسراییل حمله نکنید!
    بایدن خطاب به تهران: به اسراییل حمله نکنید!

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر در یک مداخله جویی آشکار و در حمایت از رژیم صهیونیستی، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا حمله این رژیم را به کنسولگری تهران در دمشق سوریه بی پاسخ بگذارد.

به گزارش رادیو دری، جو بایدن روز جمعه به وقت محلی درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ایالات متحده آمریکا متعهد به امنیت اسرائیل و کمک به آن در دفاع از خود است.

بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیامش به ایران در این زمینه چیست، بدون کوچکترین اشاره ای به تجاوز این رژیم خطاب به مقامات تهران گفت: این کار را «نکنید.»

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال اظهار کرد: نمی خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم، اما انتظار من این است که پاسخ ایران به حمله اسرائیل به زودی زود اتفاق بیفتد.

این اظهار نظر بایدن در حالی است که رژیم اسرائیل به شدت از قدرت بازدارندگی دفاعی ایران در هراس است.

همزمان، آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متحده در ساعات گذشته با همتایان خود در کشورهای اروپایی، ترکیه، چین و عربستان صحبت کرده و به آنها گفته است که از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه سیزدهم حمل بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند که بر اثر این تجاوز 13 نفر از جمله هفت نفر از اعضای دیپلمات و نیروهای وابسته نظامی ایران به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورهای جهان این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

در پی این جنایت، مسوولان جمهوری اسلامی ایران بر تنبیه رژیم صهیونیستی تاکید و اقدام تلافی جویانه در این باره را قطعی اعلام کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت مستشاران نظامی ایران به دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.

اسرائیل از ترس واکنش ایران فلج شده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی : رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و‌ تنبیه خواهد شد

کلیدواژه