حمل 27, 1403 18:35 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود
    امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود

وزیر امور خارجه ایران با نکوهش مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی گفت: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» در دومین گفت‌وگوی تلفنی «آنالنا بربوک» وزیر امورخارجه آلمان با انتقاد از مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای عبور از خطوط قرمز است.

وی در تشریح عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح ایران ضد رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی عملیات حداقلی و دقیقی را ضد مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت ایران در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، بر توقف جنگ در باریکه غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ متمرکز باشد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر آغاز گفت‌وگوها در این دوران پُرمخاطره گفت: تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد تنش‌ها رو به افزایش است.

پس از حمله رژیم نسل‌کش اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و شهادت هفت نفر از مستشاران قانونی این کشور ایران نیمه شب شنبه بیست و پنجم حمل، با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

وزیر امورخارجه ایران: پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد

امیرعبداللهیان: در صورت اقدام جدید رژیم صهیونیستی ضد ایران، پاسخ شدیدتر خواهد بود

کلیدواژه