ثور 03, 1403 08:47 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی اش در صدر هیاتی عالیرتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به اسلام‌آباد سفر کرد.

به گزارش رادیو دری؛ « سید ابراهیم رئیسی » امروز دوشنبه پیش از سفر به پاکستان گفت: همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیسی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اجرای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان بررسی خواهد شد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه خود به پاکستان علاوه بر شرکت در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور، با رئیس جمهوری پاکستان دیدار و با سفر به برخی شهرهای دیگر پاکستان با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

دیدار از  شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

روابط ایران و پاکستان عمری به درازای تاریخ استقلال پاکستان دارد و در سال های اخیر روابط تهران - اسلام آباد در بخش های مختلف رو به رشد بوده است.

پاکستان به ‌عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خشکی که پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است.

رئیسی پس از این سفر از پاکستان راهی سریلانکا خواهد شد.

وزیر نفت پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز کشور پاکستان است

تهران و اسلام آباد در مسیر گسترش روابط

کلیدواژه